Tuesday, July 6, 2010

Sesi Suai KEnaL kolej siswa...

Malam tadi macam pukul 10pm 11pm aku dah enak dibuai mimpi...
And then tup tup jer aku terdengar bunyi bising... bunyi suara orang tak puas ati,..
Aku dengan mamai nyer cube lah bukak mata.. ingat kan dorang ni complaint sebab tak dapat kolej.. so aku cakap lah.."korang tidor jer ramai -ramai kat sini"
And then bila budak yang bising tu bla.. baru aku sadar ya g budak tu memang duduk kolej, so buat ape lak dia nak complaint pasal kolej.. aku pulak yang suggest nama dia sebab dia punye group belum ade rumah...

Pastu aku tanya lah budak budak ngan dia berborak..
Rupanye topik perbualan diorang adalah sangat HANGAT - "Seniors" tak puas ati sebab kononnye junior junior ni tak reti hormat diorang... and diorang tak kenal mane senior mane junior, so diorang nak buat malam suai kenal... supaya sesama kenal lah masing masing...


Benda - benda macam ni actually memang selalulah di buat kat kampus yang kecik ni... tapi selalu nyer membuat kan junior2 berase tak best dan tidak puas ati... come on aku pun dulu time senior aku buat dulu aku rase macam nak sepak sepak jer...

Tapi biler aku fikir kan balik mungkin ada kebaikan nyer.. so daripada diorang buat benda ni tak ikut sistem yang betol baik aku take incharge awal-awal.. not that I want to show who is the boss but I just want to make sure everything run smoothly without any interruption from "pak guard"

So aku minta JPK ade skali... and semua siswa join sekali.. so meaning its being organise by JPK not just by a random person that konon nyer Senior...



Memang pack giler ah... bilik bawah ni yang dulu nyer sebuah surau... Macam sardine...
The juniors masuk macam lebah... sekumpulan macam tu...
But the so called seniors.. masuk ala hai... lambat.. di ketuk baru lah nak gerak...

Aku terase tidak irritated situ... okay...

Then everything start.. aku biar jer semua cakap.. biar dorang "seniors" tak kira lah part 2 hingga part 6, lantak lah dorang nak buat ape...

Firstly juniors introduce themselves one by one... then seniors plak..

Each "Seniors" ade jer yang dorang nak tambah selepas dorang kenal kan diri ... macam korang jangan sombong, rokok pandai lah cover, solat jangan tinggal... and banyak lagi lah..

Then when it came for my turn to speak... setepek! kena semua kat muke... biase lah aku pulak,...

Mulut aku yang laser ni boleh buat orang marah and terase hati... tapi so what.. aku cakap benda yang benar.. Siape makan cili dia terase pedas nyer... siape terminum cuka dia terase macam nyer...

Basicly what I told them was... here tak ade Seniority or Juniority(ade ke perkataan ni?!?) tapi at least.. every one greet everyone.. senyum.. and all.. SEKIRAnye ade "Senior" yang perasan diri dia Senior ape lagi "nganjing" jer senyum... biayoo budak tu terase.. and same gak.. sekiranya ade juniors yang kerek.. Senior pun macam biase lah.. nganjing jugak lah...

SO fair and square right???

But by these... semua Seniors muka bengkak jer... huhuh...

So what... jangan lah nak tunjuk belang yer... if tak puas hati jadi NR k??

And yang terase diri dia duduk dalam tu.. tapi sebenarnye NR tolong ah.. sedar diri sikit yer... ye ye berkobar kobar cakap... tup tup NR... jangan sampai dapat kesalahan tatatertib sudah...

Okay lah... kang lagi panjang lah coretan aku ni.. petang kang ade class kul 2pm jer.. hmm... okay bye byee...

No comments: