Tuesday, September 7, 2010

Hari ini aku gembira...

Sudah setahun segalanya berlalu...
Sudah setengah tahun aku tidak bertegur denganya...
Adakah semuanya salah ku atau salah dia?
Memang aku dengan dia sudah tidak ada persengketaan sejak setengah tahun lepas..
Tetapi kenape setiap kali aku melihat dia..
aku rase sakit.. aku rase pedih...
Tetapi setiap kali orang mengutuknya jugak..
aku rasa marah... dan benci..

Sejak kebelakangan ini.. dia menegurku..
seperti tiada benda yang terjadi..
seperti dulu kala...
aku terperanjat tetapi aku cuba buat seperti biase..

Lama kelamaan aku dah terbiasa dengan perangainya...
yang seperti dulu itu..
gurauan nya.. yang sangat menghiburku tat kala ku sedih rungsing...

Baru hari ini hati ku terdetik untuk menelefon dia..
Untuk memulakan teguran dengan dia..
dan mengucapkan salam aidilfitri...
Dalam telefon sukar untuk ku mengungkapkan hasrat di hati...
lidah ku tetiba kulu untuk berkata-kata...

Oleh itu ku hantarkan "message" kepadanya...
Yang terungkap segalanya...
Dengan menghantarkan "message" tersebut tidak ku sesekali mengharapkan balasan..
kerana aku tahu dia.. sukar untuk membalas sesiapa pun...

Dengan tenang ku menuju ke bilik mandi...
dan membersihkan diri sebelum berbuka puase..
Selepas sahaje aku mandi..
Aku terlihat Handphone ku berlampu..
menandakan incoming text message..

Aku membukanya dan membaca..
Rupanya dari dia...
Dia telah memaafkan aku...
Hatiku seperti ingin peletop membaca nya....

ikatan persaudaraan yang telah terputus dan terbuang selama setahun...
telah terjalin semula...
walaupun talinya halus... tidak mengapa..
kerana secara perlahan akan ku jaga...

Dia telah memberikan aku harapan...
yang mana aku bukan lah seorang yang tidak berguna...

Dia telah menunjuk kan ku...
walaupun aku sentiasa kehilangan kawan,
tidak bermakna aku akan kehilangan mereka selama nya...

Terima Kasih kerana buat ku gembira...

ps, Semester ini.. adalah semester yang men-stress kan aku.. tetapi.. aku harap semester ini akan menjadi semester yang bermakna bagi ku... ianya adlah semester last.. dan aku mahu mengumpulkan semua memori memori indah bersama universiti ini dan teman teman ku.. aku akan cuba untuk bersama kamu semua...

No comments: